Znakowanie odzieży firmowej to nie tylko kwestia estetyki, ale także wizerunku danej firmy. Podejmując decyzję o logowaniu odzieży nasuwa się pytanie: Jaka metoda będzie dla nas najlepsza? Haft komputerowy czy nadruk?
Obie formy znakowania mają swoje zalety i zastosowania.
Która będzie odpowiednia dla Ciebie?
Przeczytaj poniższy wpis i sam zdecyduj!
Haft komputerowy – elegancja i trwałość
Czym jest haft komputerowy?
To metoda znakowania polegająca na wyszywaniu wzoru (np. logo) przy pomocy sterowanej komputerowo maszyny hafciarskiej.
Zalety haftu komputerowego:
- Wysoka trwałość – haft nie blaknie, nie pęka, nie ściera się.
- Ekskluzywny wygląd – sprawia wrażenie jakości i prestiżu, nadaje estetyczny wygląd odzieży
- Efekt 3D – wypukły haft robi dobre wrażenie wizualne.
Kiedy warto wybrać haft?
- Gdy znakujesz grubsze materiały (polar, bluzy, kurtki, ręczniki, odzież robocza).
- Gdy chcesz uzyskać profesjonalny i ekskluzywny efekt.
- Gdy zależy Ci na trwałości znakowania przez wiele lat.
- Gdy Twoje logo nie zawiera zbyt drobnych elementów/detali lub przejść tonalnych.
Nadruk – lekkość i kolor
Czym jest nadruk?
Nadruk to proces nanoszenia grafiki, tekstu, wzorów lub zdjęć na ubrania przy użyciu różnych technik.
Zalety:
- Możliwość druku full colour – idealny do skomplikowanych grafik, cieniowań, gradientów.
- Stosunkowo niskie koszty realizacji przy większych nakładach
- Szybszy proces realizacji przy dużych zamówieniach
- Idealny do cienkich materiałów : T-shirty, topy, lekkie bluzy – niewyczuwalny na skórze
Kiedy warto wybrać nadruk?
- Gdy zależy Ci na dużym, kolorowym logo lub grafice.
- Gdy znakujesz koszulki bawełniane lub lekką odzież sportową.
- Gdy potrzebujesz większej liczby sztuk w krótkim czasie.
- Gdy logo zawiera drobne szczegóły i przejścia tonalne.
Którą metodę wybrać? To zależy…
Zarówno haft komputerowy, jak i nadruk, to skuteczne metody znakowania odzieży firmowej. Haft to symbol trwałości, klasy i elegancji. Nadruk to elastyczność, kolor i lekkość. Nie ma więc jednej prawidłowej odpowiedzi na tytułowe pytanie. Wybór między haftem komputerowym a nadrukiem powinien zależeć od:
- Rodzaju odzieży
- Charakteru marki
- Zastosowania
- Budżetu
- Projektu graficznego logo.
Zanim zdecydujesz co wybrać, warto skonsultować się ze specjalistą, który doradzi rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb.